Nu ser vi frammåt



IDAG KOMMER BLOGGEN ATT ENBART HANDLA OM STJÄRNGLIMTENS KRYDDA MIN LILLA MISSIl.


Tänk er att !!!!!
För ca 4 år sedan kom det ett yrväder till denna familj som omplaceringshund . Ja ja ja det där med omplacering kan ju diskuteras,, jag fick en hund och en familj till :-) Eller hur Peggy *S*
Denna lilla dam påbörjade sin karriär i detta hem genom att försöka ha ihjäl mina katter,( för det är så här i Kryddans lilla värld Katter ska döden dööööö ),,,,då pratar vi om tiden det tog Krydda att  hoppa  ur bilen ,den tisdmarginalen är det vi pratar om, nu kanske ni förstår vad ordet hastighet har el rättare sagt fick för innebörd i detta hemmet.
Då blev det en vad  man kallar  rak och mkt tydlig kommunikation om vad det var som gällde här och speciellt när det gällde familjemedlemmar vilket katterna ansågs vara.

Pako kunde helt klart avvarat henne på studs  en riktigt "pain in the ass" tjej i hans tycke. Fast det var tills hon kom i höglop vilket är en annan historia.
Nåväl Krydda fick bo in sig medans jag och Pako fortsatte vår karriär inom Räddningshundsutbildningen.
Vi klarade oss till Nationell nivå så certet var vårt, Tyvärr fick vi avsluta   räddningsträningen av privata orsaker.

Då blev det Kryddas tur och hon tränades def INTE i Räddningssammanhang, hon är totalt avsaknad av vad man benämner " självbevarelsedrift" utan det blev träning där matte (jag då) kunde styra den lilla missilen och gärna med en el två tummar i ögonen på henne :-)
Nu är resumén över, nedan är en liten förklaring varför vår lilla familj inte har mått så bra, Jag och barnen har varit ledsna såklart och sett det mesta nattsvart när det har gällt vårt lilla gullefjun " EL Kryddo"

Det började med att Krydda sträckte ett muskelfäste och haltade rejält, blev koppelpromenader ett bra tag till Kryddans förtvivlan. Ni som har träffat Krydda kan säkert se en deppig liten tjej som inte fick springa så mkt och så fort det bara gick.  Hältan gick inte över, så efter ca 6 veckor gjordes ett nytt Veterinärbesök. Från vilket jag åkte hem djupt ckockad och med en vinglig Krydda.
Det som troddes vara en enkel liten sträckning visade sig vara ett bra mkt värre problem nämligen SPONDYLOS .
Krydda har pålagringar i ryggotorna T13 L7 S1 .
Tråkigt nog fick jag veta att en av kryddans kullbrödrar har också Spondylos.. Trist när det blir så här.
Nu har vi påbörjat Fysträning för ca 2 veckor sedan med att gå långa promenader,spåra och låååånga promenader + Krydda har börjat att få Cartophensprutor, ska få 1 spruta per vecka i 4 veckor och därefter 1 gång per månad.
Idag har vi varit på rehabkliniken i Helsingborg hos "Biggan" som har kännt igenom både Krydda och Pako så nu ska vi träna där en gång per vecka och därefter träna hemma efter vårt schema.
Krydda ska alltså gå i Treadmil på Rehab , promenera,spåra,tömköras. osv Pako ska simma + allt som Krydda träna på .
Mao det blir mkt vandringar här i markerna :-) vilken tur att vi bor som vi gör med alla dessa ängar och åkrar osv.
Det blir många timmar som läggs ner nu på fysträning ca 4-5 timmar per dag och då är det ju tur att jag har det jobbet jag har :-)Arbetar 1 dygn och fri 3.
Så se upp i sommar för kanske vi är ute och tävlar igen :-) är vi inte det,jaaaa då kanske vi möts på ngn av de otaliga promenaderna..// Ann-margreth

PS, TACK Peggy för att du litade så på mig,och för att du ALLTID tror på oss oavsett resultat. Ds

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Ann-Margret! Är jätte ledsen för din skull och hoppas på att rehabiliteringen gör susen! Vill bara nämna att det är 1 bror inte flera bröder som tyvärr också har den diagnosen. Verkligen jätte tråkigt för Er båda. Säkert går det omkring många hundar med dessa problem men för Er kom det alldeles för tidigt i livet! Tänker på Er och Önskar Er All Lycka! MVH Maria & Stj...

2011-01-25 @ 09:11:04
Postat av: Peggy m flock

Så klart vi tror på dig och Kryddan! Ni var ju ett radarpar från första dag så vi vet hur väl ni trvs tillsammans vad ni än väljer att göra. Hoppas vintern försvinner fort och at vi snart kan ses och ta långa prommisar tillsamans i våra hagar!

Kram!

Pegs

2011-01-26 @ 05:23:52
URL: http://www.kennelreloads.com
Postat av: Ann-Margreth

Maria!

Tack snälla rara du för dina fina ord kram Jag önskar inget annat än att du och Torsten oxå kommer igång med er träning..



Peggy! Jaaaaa du kan tro att jag/vi längtar upp till Grillby och till vår "Flock" där,,Längtar efter våra långa fina promenader i hagarna...

2011-01-26 @ 22:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0