Detta är inget kul inlägg alls

Krydda har varit halt i ca 6 veckor efter en sträckning, och hennes lilla knuta på höften började att växa + en ny tillkom fram på bogen.  Jag blev lite osäker ang hennes haltande eftersom det ibland tycktes skifta ben ( sträckningen var i höger knä) Så vi har promenerat med spårsele och lina till Kryddas stora besvikelse.
Idag fick jag en akuttid hos vår älskade Veterinär Karin, och det visade sig att sträckningen var läkt och efter att Krydda hade blivit röntgad så kom chocken . Krydda har förändringar längst bak i ländryggen och längst fram i ryggraden ( återkommer imorgon med de rätta benämningarna) Mao Spondylos är det som Vet berättade för mig.
Detta har tydl pågått en längre tid utan att jag har märkt ett enda dugg på lilla missilen. Nu ska det påbörjas med Cartophen sprutor , håller tummarna riktigt hårt för att det här ska bli så bra det bara kan bli.
Tumörerna är borttagna tack o lov inga farliga sådana .
Behöver jag berätta att idag är det en totalbrytning ?
Här bjuds iaf på trevliga vinterbilder av 2 st helt underbart galna Gullefjun.
/ Ann-Margreth.







Jag är inte rädd,,,, jag KAN gå på skaren :-)



Här poseras det i det hemmasydda tossorna man får ha på sig när man  får köldkramp Stackarn.
...





Kommentarer
Postat av: Carina & Toss

Usch detta låter inte bra. Vi ska hålla alla tummar och tassar på att rehabilitering lyckas. Tur att knutorna var godartade. Ett tips är att köpa om du inte har det redan, ett Back on Track täcke som kan oxå hjälpa till för ryggen.



Många kramar Från oss i Stockamöllan



Carina & Toss

2011-01-12 @ 19:58:48
URL: http://www.kopparvovve.se
Postat av: Solveig & Jackson

Krya på dig så gott du kan Kryddis !!

Så skönt med hjälp av Karin.

Härliga bilder på dina hundar!



Kram från oss.

Solveig och Jackesonen

2011-01-13 @ 22:55:46
URL: http://sandylinesjackson.se
Postat av: kathy

Så tråkigt med Kryddan , nu hoppas vi att med hjälper!!!!! Och som du säger efter att man deppat i hop e det bara att rulla upp ärmarna och köra i gen.... :-))

kramizz

2011-01-16 @ 16:11:58
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0