Vi tränar--> och tränar ----> också tränar vi upp konditionen på oss alla tre.







Hej svejs !



Nu är våren på G,, snön är borta och fåglarna kvittrar , det gillar vi :-)
Dagarna går ut på att öka vår kondition så mkt det bara går.
En vanlig dag kan se ut så här.

Morgonpromenad i ca 1-1 1/2 timme  runt kl 8.00

Middagspromenad på ca 1 timme eller vars ett spår till hundarna.

Kvällspromenad på 1 timme

Pako är lös på promenaderna men Krydda kopplad de första 10 minuterna och därefter lös ca 3/4 av tiden och kopplad sista biten för att varva ner lite.

Vi är hos Fysioterapeuten på Hundrehab  1 gång i veckan där Krydda promenixar i Treadmill och Pako simmar i ca 15-20 min.
2 ggr per vecka så får hundarna vars 30 min massage på kvällen. Krydda har sitt träningsprogram som oxå fixas på kvällen för att stärka rygg/lårmuskler på henne.

Naturligtvis körs inte detta schema slaviskt och JA hundarna får vilodagar,, det är när jag arbetar mina dygnspass.

Jag själv har börjat att träna Zumba 1 gång per vecka och är på gymmet och tränar + bastar ca 3 ggr i veckan
Finns inte mkt tid över just nu till ngt annat än att just fysträna :-) Jobbigt ???? Jajamensan men så skönt att komma igång och röra på fläsket lite :-)
Sedan jag satte igång och träna så här intensivt så har jag inte behövt att ta ngn  värkmedicin på 5 dagar nu. Man kan ju eg tycka att det skulle vara tvärs emot .
Imorgon är det heldags utbildning med Jan Gyllensten   *Härligt*
Ha en riktigt skön helg alla ni som kikar in (och även ni som är här och aldrig skriver något )  ;-) Kramen

Kommentarer
Postat av: La familia i Sthlm

Inte tid till annat,... men det är SKÖNT när man inte har tid till annat än nyttigheter! Tänk va mycket man hinner med om man inte ägnar en massa dötid åt TVn mm på kvällarna ;)

Kram på dig!

Peggs

2011-02-05 @ 05:39:40
URL: http://www.kennelreloads.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0