En heeelt vanlig dag i mitt oorganiserade liv el Not vanlig dag????

Vi lever har haft fullt upp och helt ärligt jag giter inte vara här varenda dag..
Smolk i bägaren ----> min villapanna har begått självmord så nu är ingenting kul....
***
Denna dagen ÄR en upplevelse kan jag lova er..
Håll i er för nu ska ni få en resa i min vardag :-) och ALLT ÄR SANT..
Vaknade kl 05.00 av att klockan ringde, skulle ju lämna bilen kl 7:30 i Helsingborg 2 mil härifrån,, jag vill ha gott om tid för att vakna.
Allt lungt o fint lämnade bilen blev ifrågasatt om min teori att bilen funkar kanoners när Ac,n är igång men hackar o har sig när Ac,n inte är igång, "låter otroligt enl killen i verkstaden" hmmpppf jag hade Magnus på min axel och repeterade,," Nähääää är det ju inte ,,,,, för när Ac,n är igång ja då pressar jag ju motorn till att jobba lite mer och iom det så blir det oxå jämnare dieseltillförsel,, eller HUR?????
Skratt
Fick vänta på bussen i ca 1 timme tog en prommenad i ca 30 min och därefter in på Ica Maxi när dom öppnade för att köpa lite frukostbuller med hem.
Bussen kom i tid, var övertrevlig när jag hoppade av tackade för en trevlig resa och sa Hejdå...
Busschauffören blev iaf riktigt glad :-) Jag kan när jag vill förstår ni !!

Väl hemma blev det fika, fram med recept på saft,marmelad och chutney gjort av rabarber,, fixade fram med alla ingredienser som skulle vara med..
Kom på en sak som jag bara måste kolla i min agenda ( vilket jag gör sådär 100 ggr per dag bara för att inte missa ngt :-) Ni vet tjejen med full kontroll el hur var det nu ?? )
Var i hel_ete var då väskan?? Ja ja den kan vara varsom i detta hemmet, slog en signal till min mobil som jag brukar, för den låter så himla bra ,,,, shit inget ringande här inte,, ringer igen och då är det UPPTAGET???? ringer en gång till jaaa då svarar det en tjej Marlene el ngt liknande??? " Hej mitt namn är A-M och det är min mobil du svara i.. får till svar" Ja jag hörde precis att det ringde under sätet här i bussen när jag var på väg av" osv osv flyter samtalet på till slut får jag prata med busschauffören (inte samma som jag hade åkt med) förklarar och får säga vad som ska finnas i min väska och hör o häpna Allt finns kvar + chauffören säger att möt mig vid den här hållplatsen om ca 1 timme så får du din väska *Yeah I feel good*
Tyvärr fick jag inte hela namnet till tjejen som hittade väskan :-(
Jag hann dessutom fixa en laddning marmelad under denna timmen..
Så var det dags att hämta min lilla fin fina väska med det faschionabla innehållet som bestog av 1 mobil i tjock börs (nä nä inte tjock av pengar bara av kvitto o bra o ha lappar) men innehållande av 1 Agenda= mitt liv. och lite annat smått o gott.
Väl hemma var det dags för att fixa till en sats saft + chutney när jag höll på med att hälla upp det sista av chutneyn så ringer verkstaden, säger att jag kan hämta min bil.. kanon nu ska vi till Söderåsen tänker jag för en skön promenad + plocka lite mera granskott.
Jo tjena mittbena
Bussen hade precis gått så jag tänkte att nu hinner jag fixa 1 maskin tvätt o dammsuga av bottenvåningen.
Driftig som man är ;-)
Ut i tvättstugan och jisses vad det var varmt o fuktigt där hmmm ingen värme på elementet ,,,,öppnar dörren till pannrummet säger bara ngt snält här vill inte upprepa mitt språkval somkom fram i pannrummet
WHAT in HELL
vi skippar allt mellansnack och kommer direkt in i vad som hade hänt
Min villa panna hade begått självmord samt gjort ett sista försök att lyxa till tillvaron för mig genom att göra om pannrummet till en Swimmingpool
Försöket uppskattades INTE.
Så vad gör en liten människa som mig då???
Jo bryter ihop en stund tar sin bok och åker en sväng med Skånetrafiken för att hämta bilen inte blivit lagad utan det bokas in en ny tid till nästa vecka för INGEN hade upplevt de där fenomenen som jag har upplevt *suckar o gäspar lite lätt* meeeen däremot hade man läst att fenomenet drabbat en ANNAN bil av min sort så nu ska man byta en styrbox ????? Vetefan vad det är bara,, Ja ja jag 5 års nybilsgaranti kvar så jag o min bil kan ju åka fram o tillbaks måååånga ggr till :-)
Och när jag kom hem blev det ett telefonsamtal till min älskade farbror som kommer o säger att " Nääääe den e död" bara att köpa ny Tadaaa.
Nååå hur har er dag varit :-) ?????

Kommentarer
Postat av: Line

hei, jeg tittet litt på siden din. Ser du trener lydighet med din jaktgolden. hvordan vil du si at en jakt golden er å trene lydighet med? Mvh Line

2010-07-20 @ 21:50:27
URL: http://storpuddelenmia.webs.com/
Postat av: dirdib

Kryddan är jättefin :) och Bjuv ligger inte så långt ifrån Eslöv :)



Lägger er till länkar

2010-09-01 @ 17:08:18
URL: http://dirdib.blogspot.com/
Postat av: Dirdib

Hej! jag måste lösenordskydda min blogg numera.. kan du skicka ett mail till [email protected] med ditt mail så får du tillgång? :)

2010-09-02 @ 00:10:00
URL: http://dirdib.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0