Vår debut i Lydnadsklass 3

Så nu är debut avklarad i Lydnadsklass 3  ömsom vin och ömsom vatten fast en sak är säker jag är så otroligt stolt över min lilla Krydda. Hon var helt sagolik idag. Hon är verkligen tjejen som gillar att tävla, tänk er att ALLA människor bara är där för att se på henne :-) verkar hon att tycka.



Vår debut i lydnadsklass 3 blev så här

Tävlingsresultat   Domare var Carina Barthel.

Sittande i grupp 10

Platsliggning 10

Fritt följ 10

Sättande under gång 9

Ink m ställande o läggande 10

Rutan för 0

Hopp apport 8

Apport Metall 8,5

Vittring 0

Fjärrdirigering 9
--------
224

Mao ett 2:a pris och en 3:e placering :-)
Att vi skulle nolla vittringen det visste jag men att jag skulle klanta till det med rutan nääää det visste jag inte
Omöjligt att se ngr linjer och El Kryddo speedade fram till rutan och JAG stoppade henne för tidigt så att hon låg med frambenen utanför

Däremot vann jag domarens pris för bästa förare he he "outstanding förare " var hennes kommentar *glad* Priset innebär en gratis tävling på Höörs Brukshundklubb den 2/10

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo kryddan vi e där alla bara för att titta på just dig :). Vilken super hund du har. Hoppas jag har äran att få en sådan kanon hund någon gång.

Puss o kram ses på stan.

2010-04-17 @ 20:37:08
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

Tack Linda! Så glad jag blev för ditt inlägg,,, men du!! Du har en superhund redan som bara älskar just dig. Kram

2010-04-18 @ 20:07:50
Postat av: Monica flickorna

Hej tjejen. Vilken debut.... vad duktiga ni var. Håller verkligen tummarna för er, det kan inte gå annat än bra som min dotter brukar säga. Kram

2010-04-19 @ 21:39:31
Postat av: Ann-M Pako & Krydda

Tack Monica!

Vad gullig du är :-) Så kul att du hittade hit, jag hade tänkt o fråga om jag skulle kunna komma med o träna Lydnad med Petras "Tantgäng" skulle vara kul.

2010-04-19 @ 23:02:16
Postat av: M&M

Verkligen snygga poäng. Imponerad av att du lyckas hålla Kryddan under tukt och förmaning med hennes vilja att prestera.

Bara det är en fantastisk prestation av dig A-M.

Må väl så ses vi på söket.



ps. nästa tävling är ni i eliten. ds

2010-04-21 @ 06:35:26
URL: http://www.maxtheman.se
Postat av: Ann-M Pako & Krydda

Du är väl för gullig Mats :-) TACK för dom otroligt fina orden, värmer gott just nu ska du veta.. Fast hörredu!!! Vad vore man utan sina träningskompisar???? I hundträning gäller def inte slogan " Ensam är stark "

2010-04-21 @ 19:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0