Vilken helg :-)

Helluuuuu...
Jisses vilken helg *pustar*
Lördagen var det Distriktsträning i vid Veberöd på ngn typ av makadammfabrik stoooort o skitigt område :-)
Vi delades in i 2 grupper,,
Jag körde Pako trots att jag inte kunde gå ordentligt hehehe skam den som ger sig  me att missa ett sådant här ställe ,,,Nääää det ville jag def inte..
Vi började med inomhussök i mörker   Pako mer el mindre stog på bakbenen innan vi släpptes in  de andra tog typ 20 min njaeee det tog Pako ca 10 min då hade han sökt igenom allt + hittat alla figgar i mörkor,på höjd och under mark jag kunde i prinsip lungt stappla frammåt o bara stoppa + dirigera om honom så eg hade det räckt mad att ställa sig i mitten för min del*underbart duktiga Pako*
De andra blev riktigt impade på han säkerhet i att snabbt få nos på figgar(människor) för att snabbt gå i skall...
Därefter blev det fika o snackat igenom varje ekipage,,Jag bara älskar dessa genomgångar då man märker brister osv för att därefter slå sin kloka huvud ihopa för att hitta ngn bra lösning....
Efter detta ja då blev det Ytsök på hela området därute..
Nu hade vi tur för det var optimalt vindförhållande för att börja i ena ändan o i princip bara köra frammåt.. Här fick jag ju köra på samma princip som innan skickade Pako för att hålla mig i mitten o därefter dirigera honom i område som jag trodde han hade missat(kom fram senare att han inte hade gjort detta)med hans fart är de lixom ingen idé just nu att försöka följa med utan bara kalla in då o då när han är utom synhåll   men vi upptäckte faktiskt hur jäkla noga han är med hörn,byggnader halv öppna dörrar osv *KUL*
Han for som en gasell och när han fick en figge jaaaa då var det full fart och låg ngt i vägen hmmm då åkte det undan el så kröp han under  för fram skulle han :-)
Sista figgen fick han på högre höjd  ma kunde komma upp på platån via 2 olika galler trappor meeeeh då valde Pako att sitta el stå nedanför o skalla jag vände ryggen till för ja tränar just nu på att han SKA fram till figge om det finns möjlighet och def inte söka stöd av mig utan helt enkelt han ska lära sig att lösa olika situationer själv så en träningskompis stog o refererade vad han pysslade med,,han kom upp halvvägs i gallertrappan men valde att gå ner igen för att skalla ännu mera  det händer att han kan låsa sig + han blir mer triggad ju längre han skallar  så till slut efter att ha försökt glo ner oss då o då mellan skallen så blev han nog lite frustrerad av att ingen tog ngn notis av hans markering så drog han upp o kastade sig fram till figgen för att markera däruppe på platån *galna Pako*
Däremot upptäckte jag att Pako haltade reält på höger bak när vi kom hem så det blev varm dusch+ masage +streching   börjar nog ge med sig nu....trol en sträckning.
Denna dagen var det Kryddans tur att stå stilla ,,,,,
****************
Gårdagen var arbetsdygn som jag gick av imorse..
Suttit på möte o därefter hem  gått prommis med hundarna ,städat bottenvåningen ,,suttit i telefon med Lasarett och Vårdcentral för att höra om dom har tagit TBE-prob el Erlichia prover meeeeh näää det visade sig att dom har bara tagit Borrelia så nu har jag ordinerat mig själv sådana prover   ska ringa en läkare i e,m för att bekräfta att jag får komma ner o ta dom   bad dom skriva en liten notis att människan skulle läsa igenom min journal INNAN hon ringde ,,,, Gitter inte o sitta o dra 1 års olika biverkningar en gång till...
Nu ska vi till Hbg o träna Lydnad + lite markeringar med en träningskompis från Räddningen ''''
Liten parantes  jisses vad jag mår bra av att käka Cortison ;-) + inte tusan behöver man att smeta på sig ngn "Anti-wrinkelcreme ala massa ord efter för Cortison slätar oxå ut rynkor *skrattar*

Kommentarer
Postat av: Jeanette

snyggt jobbat av matte o Paco!! Kan tänka mig att det rök ur Kryddelurens öron när hon, prinsessan, inte fick jobba fniss

2008-10-20 @ 23:29:01
URL: http://www.dizza.se.
Postat av: Mats&Max

Hallå.

Det känns som att ni har fullt upp på helgerna,verkar vara riktigt tuff träning.

I en senare blogg skriver du att Pako kanske skall ut och tävla lydnad, det hade varit roligt att se skillnade mellan Kryddan och Pako.

Må väl.

2008-10-27 @ 06:31:44
URL: http://www.maxtheman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0