SÖNDAG

Nu är man hemma då i trista Skåneland.
Hemresan började riktigt bra,låg tom bra i tid,,, Körde inom Kolmården för att käka frukost med syrran som bor där med sin familj(nääääää inte i djurparken)  Så himla trevligt.
Vägen därifrån var hyffsat fin  iaf tills jag hade kört igenom Jönköping därefter startade helvetet  Underkylt regn jisses viken halkbana fick ha fläkten på högsta speed o full värme på rutorna för annars blev det is direkt .
det puttrades fram i 60 km fram till Åsljunga, där blev det slask alltså farten ökades,,,,,,,, TILLS det låg en bil voltad på vägrenen och polis stog där och dirigerade trafiken,,,,,, tydl ökade jag inte farten tillräckligt fort för det blev många omkörningar näst sista bilen som körde om gjorde en tvär inkörning framför mig(jag höll alltså typ 80 km) och fick en supersladd  snurrade x-antal ggr framför mig jag bromsade o fick panik så klart klarade att göra en undanmanöver(hur detta gick till vetetusan eg)  varpå när jag saktade ner kom idioten en gång till o snurrade rundor förbi mig DÅ JÄKLAR blev jag rädd för han ställde sig till slut på tvären över vägbanorna och satt helt enkelt och tittade på när jag kom farande emot honom  Såååå många tankar det far igenom huvudet på så kort tid........
Jag lyckades iaf (TACK O LOV) att komma undan det var antingen mitträcket eller det djupa diket så jag tog sikte på diket så klart men slapp hamna där  efter typ 1 km var jag bara tvungen att stanna  helt chockad då kom tårarna  under tiden jag satt där blåste den j'ävla idioten om mig igen FULL Karriär.
Det var nog tur att han inte stannade för rädslan övegick ganska så snabbt  i ett jäkla humör.
Tog iaf den närmsta avtagsvägen o puttrade väldigt sakta hem.
Nu är vi iaf hemma välhållna men fortf lite lätt skakad är jag nog.
*******
Nu är det dags för en skön siesta,, ska läsa ngn bok som jag fick med mig från "Kohagen"

Kommentarer
Postat av: Ulle

Heeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!

2008-01-06 @ 11:25:18
URL: http://hundlya.info
Postat av: A-M ,Pako o Kryddan

Heeeej Ulle
Kramar tillbaks :-)

Postat av: Britt

JÄKLAR vilken DJ-LA DÅRE!!!!!! Mååååste vara en karl, de tror ALLTID att de har bästa bilen och sommarvägar under den!!!! Puh!! Jätteskönt att ni är hela hemma!!! Kram kram kram

2008-01-06 @ 11:36:35
Postat av: Ann-M

Håller med dig Britt!!!!!! Jag hade nog strypt idioten om han hade stannat *tror jag iaf*

2008-01-06 @ 12:13:48
Postat av: A-M

Med ditt humör så hade du strypt honom :-)

2008-01-06 @ 12:26:46
Postat av: Ann-M

Tror du det *blink* jag som är såååååå lugn o sansad ALLTID *korsar fingrar*

2008-01-06 @ 12:31:16
Postat av: A-M

Meeeeeen, så du ljuger *smiskar*

2008-01-06 @ 12:35:23
Postat av: Ann-M

Skulle JAG!!!!!! *himlar stooort med ögonen *

2008-01-06 @ 12:41:59
Postat av: A-M

Har du läst ut boken du började här?

2008-01-06 @ 13:00:30
Postat av: A-M

Btw...Skönt att va hemma va?
Här är så lungt och skönt....Tills imorrn :-(

2008-01-06 @ 13:06:33
Postat av: Ann-M

Jajag läste ut den boken
den ligger under bordet i Gäststugan bland tidningarna.
Visst är det alltid skönare att sova i sin egen säng :-)
Men det är så tyst här...

2008-01-06 @ 15:13:57
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad kul att du börjat med att blogga här! Och vad skönt att du kom hem helskinnad!

2008-01-06 @ 18:36:04
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: A-M

HÖRRÖ TANTEN!
Var är du?????

2008-01-07 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0