Lördags träning

image4



Jisses vilken dag det har varit :-)
Vi träffades utanför Hörby för att träna idag kl 10,00
Det blev Ytsök/skogssök) med en ruta som varn 200x50 meter.   Pako var grymt duktig hmmm jag var inte så bra utan skickade honom lite för tätt :-(  men men man lär sig så nästa gång blir det en ruta på 300x50 meter pga att det är tänkt att vi ska göra Polisprovet för eftersök och där är rutan 400x50.
Efter detta så tränade vi markeringar typ mängdträning i skall för pako,s del gick super det oxå.....
därefter kördes alla hundarna det gick riktigt bra för vissa o lite mindre bra för andra.
En av träningskompisarna hade lagt ett Apellspår till Kryddan i skogen då det inte fanns ngn barmark i närheten,,, Jag ville kolla av statusen på henne eftersom det är typ många månader sedan vi spårade.
Nu blev det lite galet för innan vi fick tid till att ta det där spåret så hade det gått 6 timmar.
Men jag är banne mig riktigt imponerad för Kryddan tog oss runt + tog sina apporter iofs inte helt klockrent men nästan på.
Kryddan fick även testa på "Uppletande rutan" fast vi la i ganska så täta korridorer,, när hon väl fattade vad jag ville så gick det hela över all förväntan
Mao det har varit en riktigt bra träningsdag def värt att köra ca 18 mil för
Nu är det "Konungens återkomst" så den får jag inte missa + en påse godis.
Kan livet vara mkt bättre ??????
Trötta o nöjda hundar + en matte som är supernöjd ;-)

Kommentarer
Postat av: A-M

Vilken fin bild på de 2.

2008-01-12 @ 21:24:21
Postat av: A-M ,Pako o Kryddan

Hittade bilden i den gamla datorn :-)

2008-01-13 @ 08:59:29
Postat av: André

Hej så nu har du också börjat blogga som alla andra? :) aja du kan ju inte se konungens återkomst... Jag är ju inte hemma än! :) skönt att träningen verkar gå bra iaf:) Kram

2008-01-16 @ 18:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0