Här går det undan (dagarna alltså)

                                                            Min älskade Pako

None


Fredagen

Snart dag att dra ner till klubben o fixa en del nu inför vår stora fest i morgon hmmmmm grillat vildsvin står på menyn imorgon *slurp*
Morgondagen blir fullspäckad...
Först Distriktsträning med Räddningen därefter hem som attan o fixa till sig för att därefter sticka ner till klubben o ha Party Party
*äckel päckel* Kryddan har rullat sig i ngt som stinker sååååå vidrigt ...
Hon är banne mig fenomenal på att hitta kadaver osv o snurra rundor på *spontanspyr snart*
Spelar just nu en massa cd-skivor med Masters of Chant hehehe tror att även grannarna gillar detta ;-)
*****
Sådär ja nu är klubbstugan skurat o skiner så fint + dukning osv är oxå klart inför morgondagen jisses vilket pris den får som vinner tårt tävlingen jaaaa vi har fixat en tårt tävling :-) 15 st tårtor är för tillfället anmälda :-) Så nu är det god mat och def god efterrätt som vankas
Besök på systemet är oxå avklarat,, hmmmm smog sig ner en Guinness i plastpåsen oxå som ska avnjutas ikväll (är ritigt svag för möööörk öl)
Helsingborgs Dagblad kom och gjorde ett reportage idag på klubben jag ville def inte vara med *looovar* men det hjälptes inte utan kanske så är det så att vi finns i tidningen imorgon,,, Attans oxå att Kryddan inte hade sina fin fina rosetter på huvvet idag *asg*
****
Så typiskt,,, Pako har fått fukteksem igen i ansiktet *deppar* nu är det en nerklippt kille med tratt som stavallar härhemma...

SÖNDAG

TRÖTT Tröttare och undertecknad är ABSOLUT TRÖTTAST
Vilken helg hdet har varit..
Började gårdagen med Distriktsträning i Räddning,,, startade med ett eftersök där jag blev utsedd som Gruppchef vilket innebar att jag skippade köra hund(funkar inte riktigt bra) efter denna övning så blev det skogssök för oss alla med korvgrillning och genomgång av varje ekipage som avslutning,,,
Trevligt som attan var det,,, Jag o hundarna stack hem eftersom klockan var mkt och det var ju Jubileumsfest på klubben..
Festen var en succé god mat,dricka + tårttävlingen esulterade i 15 olika tårtor *smakens* där blev en korad som "Årets bästa Bagare i Byn"
Kubbspel o allt vad det innebär hehehehe.
Blev ganska sen hemgång för min del..
Upp kl 7.00 imorse för att sedan sticka iväg o kolla Lydnadstävlingar där det var ng stycken från klubben som tävlade,,, gick bra där oxå ...
Nuuuuu är det snart dags för dagens 2:a långrunda .
Här är ett reportage om klubben...
http://hd.se/bjuv/2008/08/16/aktiv-hundklubb-fyller-50/
***
From imorgon är det intensivträning för både Pako och Kryddan här kommer att tränas 2 pass per dag får de om det inte kan ge ngt resultat framöver :-)
Den 30/8 ska jag o Pako göra vår funktionskontroll vilket innebär arbete hela dagen i olika miljöer osv vi måste ha denna till att bli godkänd för det är den enda härnere i Skåne,,, missar vi får vi åka uppåt i landet o göra om det :-(
Och jag tror att jag o Kryddan kanske ska ut iaf på en tävling till denna säsongen om allt går som jag vill....


MÅNDAG

Underbar morgon,,,,,
prommis är avverkad så nu står det lite annat på schemat bla Lydnadsträning.....
Ska ta mig ut på åkrarna o lägga vars ett motivationsspår därefter är det trädgården som gäller.....
***
Spåren är avklarade..
Pako var superkoncentrerad alltid lika behagligt att spåra med den mannen lugnt och metodiskt..
Kryddan var superbra dammsög marken svansen gick som en propeller på henne dök ner till apporterna o snabba avlämningar hmmmmmm där är det inte ngn behaglig takt inte utan det det gäller att stå stadigt vid starterna o sedan försöka dra ner takten så mkt man nu kan
är iaf jäkligt nöjd med båda
Ikväll blir det 2 spår till Raka låååååånga fast med mindre antal apporter hmmm blir typ 1000-1500 meter raka spår
Nu står det vila på schemat
****
Vilat ett tag o nu regnar det :-(
Hur f_n kan man lägga sig fullt frisk och vakna för att upptäcka att höften inte funkar *fattar det inte* Hmmm linkar fram just nu,'tjurar*

Kommentarer
Postat av: Kitty

Fyyy på dig, jag sa ju att du skulle va rädd om dig å inte ha ont nånstans ;-)

Nåå vad sa farbrorn i vita rocken?? Misstänker att han kom på att du inte e 20 ....

Kram, Kitty

Ps tack igen för det fantastiska fina fågelbadet glad

2008-08-21 @ 14:23:18
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0