Jahapp så var det Fredag

Morr!
Gårdagen blev till belåtenhet för både hundarna och mig..
avslutade kvällen med att slänga ihopaen kallelse till medlemsmöte ner till klubben och kopierade upp 300 ex  fick hjälp av 5 gulliga klubbkompisat att vika ,häfta,stämpla och sätta på adress etiketter på kallelserna så nu är det bara att åka ner till posten och lämna in...
i och med jag fick denna hjälpen ja då hann jag oxå med att träna hundarna   F_N jag får inte till fjärren med Kryddan Ligg sitt fnka men att"Stå" det finns inte i Kryddans värld  jooo om jag sitter vid henne me flyttar jag ngr centimeter så blir det genast steg frammåt och det vill jag def inte ha( jag har fått tips från Maria Venhammar och Nina Svartberg ch tränar efter dessa tips som är snarlika varandra)
speciellt inte med Kryddan för blir det fel frånbörjan är det så svårt att arbeta bort detta. påbörjade träna krypet oxå flinar lite för Kryddan visade att hon kan banne mig krypa balänges och det snabbt .
Det är ju så här det är i Kryddans värld  allt görs i 100 knyck.

Pako kördes igenom heeeela lkl 2 igår (utan ngr krav som helst och med massor av skoj )  lite mera skojträning så är vi snart med på ngn tävling framöver  jisses Amalia vad det har gått frammåt med honom  nu tycker han att det är riktigt skoj*JUBLAR*
Inget hängande med huvvet längre så fort kommandot "fot" kommer hmmmmm om typ 4 veckor kanske han håller ihop hela programmet iaf på det sättet jag vill att mina hundar ska se ut när vi tränar/tävlar        det ska vara lite steppande,svansen ska snurra runt sin axel (nästan)  det ska vara ös i dom och man ska kunna se att dom gillar detta till 100%  struntar lite i om allt sitter till 100% bara glädjen är där..
Finns den ja då kan man slipa på det som behövs att slipas på utan att dom går ner sig så fort :-)
Hmmmmm klart som tusan att jag sätter mera krav på Kryddan eftersom hon skulle kunna jobba hur många timmar som helst med typ finslipning och bara skulle vilja jobba mer     Kryddan är en helt annan typ av Golden än Pako så det gäller att ställa om sig totalt när man tränar med de båda   tjo o flöjt med Pako  och def inte mkt tjo o flöjt med Kryddan och skulle det vara "tjo flöjt med Kryddan ja då ska jag ha skyddsärmar på mig *flinar*)
A-M,s tankar det där  he he


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tjena Bruttan!!

Nu ligger det lite bilder ute från svartbergs...Gå in o kolla in El paco o El Kryddo....

Ha en underbar helg



Kramar

2009-05-08 @ 21:37:43
URL: http://www.alexhoff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0