Måndag

G,morrn på er :-)
Har inte haft tid ork eller lust att blogga förra veckan, men det har arbetats tränts,tränats och åter tränats med båda hundarna,
Nu är iaf en del av säsongens tävlingar bokade för Kryddans del,,, Pako får slippa att tävla i år.
Kryddan kommer att ha detta tävlingsschema
13/4   Appell i Höganäs
1/5      Appell i Bjuv    
17/5   Lydnasdklass 1 i Höganäs
24/5   Lydnadsklass 1 i Råådalen
1/6      Lydnadsklass 1 i Helsingborg
Därefter är det en liten paus i tävlandet vad jag vet nu..
Håller på för fullt att träna bruks+ Lydnad just nu  har även påbörjat att träna in nya moment men där blandas det allt från klass 1-Elitmoment..
Däremellan tränas det uppletande ,spår och Sök och en liten del jakt för att bevara det som Kryddan kan,,, nu undrar ni nog hur tusan detta går :-)   LUGN  har man en Stjärnglimtare som heter Kryddan jaaaaa då funkar det *flinar*

Pako får hänga på både spår o sök + lydnad Sedan har han ju Räddningsträningen 2 ggr per vecka. däremmellan så blir det en massa långprommenader med inslag av att rusa rundor i stora sandhögar ,gå balans på smala nerfallna träd, simma i de kalla dammarna   hmmm försök att få Kryddan till att inse att det är kallt     Går inte.

Idag är det ett litet x-trajobb som ska fixas + ska passa på att köpa en ny spårlina..
igår fick kryddan träna på ett nästan regelrätt appelspår på en vattenfylls lerig åker det blev 100x200x100x100 med 3 apporter  jisses vad Ipo-spår träningen har gett resultat  nosen var nere i spårkärnan i princip hela spåret *glad* hon jobbade som attan var hur tydl som helst vid markeringarna,,,, Matte däremot fick bassning för att kluddade till det vid påsläppet  ja ja så nu ska här tränas just påsläpp bara för jag själv ska få rutin i detta...
Fick en massa andrra bra tipps oxå som ska testas.
Hmmm har inte fått ngr bilder skickade ännu av Jan Gyllensten (spårbilderna som han tog för ett tag sedan)  ska nog ta kontakt med honom tror jag  är så nyfiken ;-)
När jag kommer hem blir det en långprommenad på Söderåsen  bara mysprommis   Därefter får vi besök av min mamma och hennes vän som ska kolla mitt kök ( ska ju ha ett nytt kök insatt) har jag tur så tar han detta på sig *håller tummarna*   Ibland önskar jag att jag var en stor o stark karl  har massor av ideer osv meeeh kan inte riktigt genomföra det själv =frustrerande ......

Kommentarer
Postat av: PW

Härligt att se och höra hur det går för er! Ska bli kul att ses snart igen!:))
Kram

2008-03-17 @ 08:37:49
URL: http://www.kennelreloads.com
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad kul att det går framåt! Här tränas just nu "bara" ledarskap, ja mitt alltså.
Det verkar som om Nelly kommer att löpa tidigare än slutet av maj, som jag trott, så eventuellt avstår jag debuter i appellen 4/5.
Hoppas ni får en bra påsk!

2008-03-17 @ 21:44:46
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0